Eurokangas

Uutiset

Julkaistu 11.9.2023

RATIAn kankaat Eurokankaalle


RATIA JA EUROKANGAS YHTEISTYÖ: RATIAN KANKAAT MYYNTIIN EUROKANKAASEEN

Suomalaisesta suunnittelusta ja ajattomasta muotoilufilosofiastaan tunnetun muotoilutoimisto RATIAn kankaat tulevat yksinoikeudella myyntiin kaikkiin Eurokankaan myymälöihin ja verkkokauppaan lokakuun aikana. Valikoimiin saapuu monipuolinen kattaus sisustuskankaita sekä trikoita useissa väreissä ja kuoseissa. Eurokankaan ompelupalvelusta voi tilata RATIAn sisustuskankaista myös verhot ja muut kodin tekstiilit mittojen mukaan. 

Muotoilutoimisto RATIA on vahva kotimainen suunnittelutoimisto, joka tunnetaan ajattomista ja laadukkaista merkkituotteistaan. Toimiston perustajan, muotoilija Ristomatti Ratian, kädenjälki ja suunnittelufilosofia näkyvät toimiston muotokielessä edelleen. ”Suunnittelemiemme konseptien tulee kestää pidempiaikainen tarkastelu paitsi laadullisesti myös muotokieleltään – ohimenevät villitykset ja kertakäyttöisyys eivät vastaa käsitystämme kestävästä muotoilusta”, kertoo RATIAN toimistonjohtaja Elina Lappi.

Eurokankaalle valikoiduissa RATIAn trikoissa ja sisustuskankaissa kestävä muotoilufilosofia näkyy harmonisena väripalettina, laadukkaina materiaaleina ja aikaa kestävinä kuoseina. Malliston muotokieli pohjaa luontoon ja kankaiden kuvioinneissa nähdään paljon ajattomia kasvi- ja lehtiaiheita. Graafiset kuosit saavat voimaa värivalinnoista ja dynaamisesta muotokielestä. Materiaaleiksi mallistoon on valittu GRS-sertifioituja verholaatuja, luomupuuvillaisia trikoo- ja collegekankaita sekä BCI-sertifioituja sisustuspuuvilloja.

Eurokankaalla laajaa yhteistyömallistoa odotetaan innolla. ”Eurokangas on suomalainen 30 myymälän kangaskauppaketju, jonka toiminnan ytimessä on laaja valikoima ja asiantunteva palvelu. RATIAn kankaat ovat erittäin tervetullut vahvistus jo ennestään arvostettujen kotimaisten brändikankaiden valikoimaamme. Uskon, että ompelevat asiakkaamme ottavat RATIAn kankaat ilolla vastaan, ja ompelupalvelumme kautta voimme tarjota niistä myös mittatilausverhoja ja muita sisustustekstiileitä”, kertoo Eurokankaan toimitusjohtaja Daniel Ward

”On jännittävää nähdä kuosimme näin ensi kertaa kankaina. Olen erittäin iloinen yhteistyöstämme, ja siitä, että voimme tuoda klassikkokuosimme sekä uutuuksia kaikkien saataville näinkin laajasti ja monipuolisesti”, kertoo RATIAn toimistonjohtaja Elina Lappi.

Tiedotteeseen liittyvät kuvat tästä linkistä.

LISÄTIEDOT:
Eurokangas Oy
Daniel Ward, toimitusjohtaja
040 5472 744 tai daniel.ward@eurokangas.fi

Muotoilutoimisto RATIA
Elina Lappi, toimistonjohtaja
045 631 4520 tai elina@ratia.com

Eurokangas Oy on johtava kankaiden maahantuontiin ja vähittäismyyntiin erikoistunut suomalainen vuonna 1945 perustettu perheyritys, jolla on 30 myymälää Suomessa, verkkokauppa sekä valtakunnallisesti toimiva yritysmyynti. Kansainvälisille markkinoille yritys tähtää verkkokaupan kautta. Eurokankaassa työskentelee noin 400 henkilöä ja yrityksen liikevaihto on yli 36 miljoonaa euroa vuodessa. www.eurokangas.fi

Muotoilutoimisto RATIA edustaa ennakkoluulotonta ja ajatonta muotoilua, toimivaa arjen luksusta, jonka tarkoituksena on luoda ihmiselle kaunis ympäristö, jossa on hyvä elää. RATIA-tuoteperheeseen kuuluu kauniin yksinkertaisia tuotteita arkeen ja elämän tärkeisiin hetkiin. RATIA pyrkii suunnittelussa tuotteiden pitkäikäisyyteen – muotoiluun, joka kestää sekä käyttöä että aikaa. www.ratia.com

Julkaistu 30.8.2023

Eurokangas sai Ekokompassi-sertifikaatin


SAIMME EKOKOMPASSI-SERTIFIKAATIN JA JULKAISIMME ENSIMMÄISEN VASTUULLISUUSKATSAUKSEN

Ekokompassi on Suomen luonnonsuojeluliiton omistama ympäristöjärjestelmä ja sertifikaatti, joka auditoidaan ulkoisesti. Sertifikaatti perustuu kansainvälisen ympäristöjohtamisen ISO 14001 -standardiin.  

Eurokankaalla ympäristöjärjestelmän rakentaminen on ollut yli vuoden pituinen projekti, jossa olemme kartoittaneet toimintamme ympäristövaikutuksia ja laatineet oman ympäristöohjelman tavoitteineen sekä mittareineen. Ulkopuolinen asiantuntija on suorittanut auditoinnin muutamassa eri toimipisteessämme, ja varmistanut, että käytännön toimintamme vastaa ympäristöohjelman sisältöä.  

”Ekokompassi on ollut meille iso ja tärkeä projekti! Suomalaisena perheyrityksenä haluamme kehittää toimintaamme ympäristöystävällisemmäksi ja vastuullisemmaksi. Meillä on tehty vuosien mittaan paljon hyviä tekoja esimerkiksi muovin käytön vähentämiseksi ja vastuullisempien vaihtoehtojen tuomiseksi valikoimaamme. Esimerkiksi palakangasvalikoimamme perustuu tekstiiliteollisuuden ylijäämämateriaaleihin. Nyt Ekokompassin myötä saamme vieläkin selkeämmät tavoitteet, mittarit sekä vastuut kehittämiselle”, kertoo Eurokankaan toimitusjohtaja Daniel Ward

Ekokompassi tähtää jatkuvaan parantamiseen. Eurokankaan ympäristöohjelma, ja siihen liittyvät tavoitteet on laadittu yhdessä Ekokompassin asiantuntijan kanssa. Ohjelman toteutumista seurataan säännöllisellä raportoinnilla sekä kolmen vuoden välein tehtävillä auditoinneilla. Ensimmäisen 3 vuoden seurantajakson ympäristöohjelmamme osa-alueet:  

Jätteet Hankinnat Logistiikka Viestintä
Jätehuollon tehostaminen kaikissa yksiöissä Vastuullisempien ​materiaalien kartoittaminen valikoimaan​  Kuljetusrasitteen vähentäminen Ympäristöohjelmasta viestiminen eri sidosryhmille 
Pakkausmateriaalin vähentäminen  Läpinäkyvyyden ​lisääminen  Vastuullisuusarviointi kuljetuskumppaneille  Vastuullisemmista vaihtoehdoista viestiminen eri sidosryhmille
Kiertotalouden liiketoimintamallit Vastuullisuuskriteeristö osaksi ostoehtoja toimittajille  Kuljetuksien keskittäminen  

 

Näiden osa-alueiden pohjalta muodostimme myös ympäristölupauksemme:


Haluamme kehittää toimintaamme ympäristöystävällisemmäksi konkreettisten ja mitattavien tekojen kautta.​ Lisäämme kierrätettyjä materiaaleja valikoimassamme ja opastamme asiakkaitamme niiden valinnassa. Vähennämme jätettä ja tehostamme logistiikkaa. Vaadimme myös kumppaneiltamme enemmän huomioiden koko globaalin toimitusketjumme toiminnan kehittämisen.


Ekokompassi-projektin ohella on valmistunut myös ensimmäinen vastuullisuuskatsauksemme, johon olemme koonneet vastuullisuustyömme tärkeimpiä osa-alueita ja toimenpiteitä. Vastuullisuuskatsaus on luettavissa verkkosivuillamme

LISÄTIEDOT: 
Daniel Ward, toimitusjohtaja  
040 5472 744 tai daniel.ward@eurokangas.fI

Heidi Keskikylä, viestintä- ja markkinointipäällikkö 
044 7592 929 tai heidi.keskikyla@eurokangas.fi
 
Eurokangas Oy on johtava kankaiden maahantuontiin ja vähittäismyyntiin erikoistunut suomalainen vuonna 1945 perustettu perheyritys, jolla on 30 myymälää Suomessa, verkkokauppa sekä valtakunnallisesti toimiva yritysmyynti. Kansainvälisille markkinoille yritys tähtää verkkokaupan kautta. Eurokankaassa työskentelee yli 400 henkilöä ja yrityksen liikevaihto on yli 37 miljoonaa euroa vuodessa. www.eurokangas.fi 

Julkaistu 15.8.2023

EUROKANKAAN ITÄKESKUKSEN MYYMÄLÄ MUUTTAA EASTONIN HANSAKÄYTÄVÄLLE

Eurokankaan Itiksen kauppakeskuksessa sijaitseva myymälä muuttaa viereisen kauppakeskus Eastonin Hansakäytävälle. Uusi myymälä avautuu lauantaina 2.9.2023. Nykyinen myymälä palvelee viimeistä päivää perjantaina 25.8.2023.

Vilkkaasti liikennöidyn Itäväylän varrella sijaitseva moderni Kauppakeskus Easton on rakennettu vuonna 2017. Laajan K-Citymarketin lisäksi kauppakeskuksessa sijaitsee useita päivittäis- ja erikoistavaraliikkeitä. Eastonin omistavan Keskon tavoitteena on kasvattaa erikoisliikkeiden ja –palveluiden tarjontaa erityisesti Hansakäytävällä, jonka kautta on kulkuyhteys Itiksen kauppakeskukseen. ”On todella hienoa saada Eurokangas osaksi Eastonin tarjontaa. Eurokangas on tunnettu brändi, joten tämä vahvistaa tavoitettamme olla monipuolinen ja laadukas kauppakeskus. Eurokankaan uusi myymälä elävöittää mukavasti Hansakäytävän toimintaa ja heidän tulonsa myötä toivommekin tämän positiivisen kehityksen myös jatkuvan”, kertoo Eastonin kauppakeskuspäällikkö Olli Virtanen.

Eurokankaan uusi Hansakäytävän liiketila on tiloiltaan nykyistä tilavampi ja avarampi, mikä mahdollistaa myymälän valikoiman sekä esillepanojen uudistamisen ja laajentamisen. Nykyiselläänkin laaja sisustus- ja vaatetuskankaiden valikoima saadaan entistä kauniimmin ja runsaammin esille sekä isot ikkunapinnat tuovat näkyvyyttä ja valoisuutta. Suurempien tilojen ansiosta myymälään avataan myös kaihdin- ja kiskotuotteiden esittelyalue, jossa asiakas voi itse kokeilla vaikkapa laskosverhojen tai rullaverhojen moottorointiratkaisuja. Lisäksi myymälän suosittu Marimekon kangasvalikoima täydentyy Marimekon vahakankailla syksyn aikana.

”Eurokankaalle on tärkeää ketjuna, että olemme helposti saavutettavissa siellä, missä asiakkaammekin ovat. Easton on meille erinomainen valinta. Kauppakeskuksessa sijaitsee useita päivittäis- ja erikoistavaraliikkeitä, kuten K-Citymarket, Alko, Puuilo sekä monet muut. Uskon, että saamme synergiaa tästä puolin ja toisin sekä houkuttelemme sijainnillamme myös uusia asiakkaita. Eastonissa on myös helppo asioida sujuvien kulkuyhteyksien ja ilmaisten parkkipaikkojen ansiosta ”, kommentoi Eurokankaan myyntijohtaja Marjo Lehtonen.

LISÄTIEDOT:

Olli Virtanen
Kauppakeskuspäällikkö, Kauppakeskus Easton
p. 040 585 6018
olli.t.virtanen@kesko.fi

Marjo Lehtonen
Myyntijohtaja, Eurokangas Oy
p. 040 553 5051
marjo.lehtonen@eurokangas.fi

Eurokangas Oy on johtava kankaiden maahantuontiin ja vähittäismyyntiin erikoistunut suomalainen vuonna 1945 perustettu perheyritys, jolla on 30 myymälää Suomessa, verkkokauppa sekä valtakunnallisesti toimiva yritysmyynti. Kansainvälisille markkinoille yritys tähtää verkkokaupan kautta. Eurokankaassa työskentelee noin 400 henkilöä ja yrityksen liikevaihto on yli 36 miljoonaa euroa vuodessa. www.eurokangas.fi

Julkaistu 28.4.2023

KÄÄRIJÄ-VILLITYS KÄÄRI LOPPUUN VIHREÄT KANKAAT KOKO EUROKANGAS-KETJUSTA

Suomen euroviisuedustaja Käärijän pukeutuminen on inspiroinut kädentaitajia ympäri Suomen siinä määrin, että vihreät kankaat on myyty loppuun lähes koko Eurokangas-ketjusta.

Käärijän omintakeinen euroviisutyyli on inspiroinut monia kädentaitajia ompelemaan omia versioitaan kuuluisasta vihreästä bolerosta. ”Kangasvinkkejä ja ideoita vihreisiin boleroihin on kysytty kiihtyvällä tahdilla sekä myymälöistä että verkkokaupasta. Näyttää siltä, että vihreät kankaat alkavat olla loppu koko ketjusta. Selvitän ostotiimimme kanssa kangastoimittajien mahdollisuuksia lisätoimituksiin”, myyntijohtaja Marjo Lehtonen kertoo.

Käärijän esiintymisasuun valmistukseen käytetty vaihtelevasti eri materiaaleja – kunhan materiaali on vain oikean sävyistä vihreää. ”Kädentaitajat ovat hyvin luovia, joten kaikki keinot halutun tyylin muodostamiseksi on löydetty. Asuja on ommeltu, askarreltu ja jopa neulottukin”, Lehtonen kertoo.

”On hienoa huomata, miten tällaiset projektit yhdistävät perheitä ja kädentaitajia. Ompeluvinkkejä boleroihin kysytään somessa ja myymälöissä. Monet perheet ovat ommelleet esiintymisasuja yhdessä ja näyttää myös siltä, että perheiden lemmikitkään eivät ole säästyneet bolerovillitykseltä. Varmasti nämä asut ovat mukana niin Vapun juhlinnassa kuin euroviisukatsomoissakin”, Lehtonen naurahtaa hyväntahtoisesti.

Lisätiedot:
Marjo Lehtonen
Myyntijohtaja
p. 040 553 5051
marjo.lehtonen@eurokangas.fi

Julkaistu 26.4.2023

Eurokangas tuo markkinoille biohajoavan Gaia-verhomalliston


Eurokangas tuo markkinoille biohajoavan verhomalliston ensimmäisenä Suomessa

Eurokangas tuo markkinoille biohajoavan Gaia-verhomalliston, joka perustuu kiertotalousajatteluun. Mittojen mukaan biohajoavista materiaaleista valmistetut verhot kestävät käytössä pitkään, ja elinkaarensa päässä tuotteilla on takaisinotto-ohjelma, jonka kautta materiaalit saadaan talteen suljetun kierron periaatteen mukaisesti.

Gaia-mallisto sisältää tarvittavat tuotteet mittatilausverhojen valmistukseen: kaksi erilaista paloturvallista kangaslaatua laajalla väripaletilla, ompelulangat ja verhonauhat.

”Haluamme olla alamme vahva asiantuntija ja vastata asiakkaidemme tarpeisiin maailman ympärillämme jatkuvasti muuttuessa. Erityisesti julkitilasisustamisen puolella on odotettu kiertotalouden innovaatioita, ja meille Gaia-mallisto oli luonteva ratkaisu siihen suuntaan. Voimme yhdistää vastuullisemmat materiaalit suomalaiseen ompelutyöhön ”, kertoo Eurokankaan toimitusjohtaja Daniel Ward.

Gaia-tuotteista tilattavat verhot ja muut tekstiilit ommellaan mittojen mukaan Suomessa auditoidussa ompelimossa, jolloin valmiilla tuotteella on OceanSafe- ja Cradle to Cradle -sertifikaatit. Sertifikaatit takaavat läpinäkyvän prosessin aina raaka-aineen tuotannosta lopputuotteen valmistukseen saakka. Mittatilaustekstiileillä on myös takaisinotto-ohjelma, jolla varmistetaan, että raaka-aine saadaan elinkaarensa päässä takaisin kiertoon joko teolliseen kompostointiin tai uusiokuidun materiaaliksi. 

”Gaia on saanut todella positiivisen vastaanoton sekä Eurokankaalla sisäisesti että niiden asiakkaiden keskuudessa, joille sitä on jo esitelty. Kankaiden laadut ja värikartat on suunniteltu siten, että ne palvelisivat monenlaisissa tiloissa sekä tarpeissa”, kertoo Eurokankaan sisustuksen ostopäällikkö Riitta Fagerlund.  

Gaia-mallisto on saatavilla Eurokankaan yritysmyynnistä, myymälöistä ja verkkokaupasta.

Lisätiedot:      
Daniel Ward, toimitusjohtaja
040 5472 744 tai daniel.ward@eurokangas.fi                         

Riitta Fagerlund, ostopäällikkö
044 7592 994 tai riitta.fagerlund@eurokangas.fi  

Eurokangas Oy on johtava kankaiden maahantuontiin ja vähittäismyyntiin erikoistunut suomalainen vuonna 1945 perustettu perheyritys, jolla on 30 myymälää Suomessa, verkkokauppa sekä valtakunnallisesti toimiva yritysmyynti. Kansainvälisille markkinoille yritys tähtää verkkokaupan kautta. Eurokankaassa työskentelee noin 400 henkilöä ja yrityksen liikevaihto on yli 36 miljoonaa euroa vuodessa. www.eurokangas.fi

Julkaistu 17.4.2023

Muutoksia palveluissa ja aukioloajoissa järjestelmävaihdon takia viikoilla 16-17/2023

Otamme koko Eurokangas-ketjussa käyttöön uutta toiminnanohjausjärjestelmää, ja siitä aiheutuu hetkellisesti häiriötä myynti- ja asiakaspalvelutoimintoihimme. Toivomme ymmärrystänne ja teemme parhaamme, jotta asiointi kaikissa kanavissamme olisi muutoksista huolimatta mahdollisimman sujuvaa. Uusien työkalujen avulla voimme jatkossa palvella asiakkaitamme entistäkin paremmin.  

Myymälöissä: 
Muutokset myymälöiden aukioloaikoihin:

  • Lauantaina 22.4.2023 kaikki myymälämme sulkeutuvat viimeistään klo 15.30.
  • Sunnuntaina 23.4.2023 kaikki myymälämme ovat suljettuina.
  • Maanantaina 24.4.2023 palvelemme jälleen normaalein aukioloajoin.

Myymälöissä voi esiintyä hetkellisiä viiveitä asiakaspalvelutilanteissa.
Myös tuotteiden toimitusajoissa ja maksujen eräpäivissä voi olla muutoksia. 

Verkkokaupassa ja sähköisessä asiakaspalvelussa: 
Verkkokauppa on avoinna ja tuotteita voi selata normaalisti. Verkkokaupasta ostaminen ei kuitenkaan onnistu lauantaina 22.4.2023 klo 15.30. alkaen. Kauppa avautuu viimeistään maanantaina 24.4.2023 aamusta klo 7.

Asiakaspalvelussa voi olla myös hetkellisiä viiveitä, mikäli muutokset aiheuttavat runsaasti kysymyksiä. 

Yritys- ja tukkumyynnissä:
Lue erillinen tiedote yritysmyynnin sivuilta

Pahoittelemme tilannetta!

Julkaistu 30.3.2023

Screenkaihtimet antavat suojaa auringolta ja kuumuudelta
Screenkaihtimien värivalikoima on laaja. Tehokasta auringonsuojaa saadaan kaihtimien ja pimennysverhojen yhdistelmällä

Teknisiä ominaisuuksia sisältävät verhot viilentävät kodin energiaa säästäen 

Energian hinnan heitellessä yhä useammat kuluttajat etsivät edelleen ratkaisuja energian säästöön. Tulevan kesän hellejaksot voivat tulla kalliiksi, jos kaupunki- ja kesäkoteja viilennetään useilla sähkölaitteilla. Teknisistä verhoratkaisuista löytyy tehokkaasti kuumuutta torjuvia vaihtoehtoja, jotka viilentävät kodin energiatehokkaasti. 

”Asiakkaamme etsivät jo ennakoiden ratkaisuja kotien viilennykseen kesäkuumalla. Tämä näkyy lisääntyneenä kysyntänä etenkin verho- ja kaihdinpuolella. Tietoisuus energian kulutuksen vähentämispaineista on kasvanut, ja asiakkaat hakevat nyt pitkäikäisiä, vastuullisia ja sähköä säästäviä vaihtoehtoja”, kertoo Eurokankaan toimitusjohtaja Daniel Ward.  

Kesän hellejaksojen aikana kodin lämpötila voi nousta nopeastikin tukalaksi. Koko päivän porottava aurinko lämmittää hetkessä sisätilat, jos ikkunoissa ei ole riittävää suojaa. ”Erityisen kysyttyjä tällä hetkellä ovat tehokasta suojaa antavat alumiinitaustaiset screenkaihtimet. Teknisiä ominaisuuksia sisältävän screenkankaan läpinäkyvyys on 3%, jolloin kauniista kesä- tai mökkimaisemasta voidaan nauttia näkymiä menettämättä myös kaihtimien ollessa suljettuna. Tämä screenkangas heijastaa takaisin auringonvaloa ja pitää näin tilan viileänä”, kertoo tuotepäällikkö Katja Pasanen

Rullakaihdinten sekä runsaiden verhojen yhdistelmä on tilan viilennyksen kannata kaikkein tehokkain. Kun sisätilat pysyvät viileinä, sähköä ei tarvitse kuluttaa kodin viilentämiseen ilmalämpöpumpuin, ilmastointilaittein tai tuulettimin. ”Esimerkiksi mökeillä pimennysverhot voi vetää ikkunoiden suojaksi jo lähtiessä. Palatessa takaisin mökki on mukavan viileä, eikä tarvitse pelätä sähkökäyttöisten viilennyslaitteiden aiheuttavan vaaratilanteita joskus pitkienkin poissaolojen aikana. Tehokasta auringonsuojaa tuovat kaihdin- ja verhoratkaisut ovat vaihtoehtoja myös tilanteissa, jossa esimerkiksi ilmalämpöpumpun asennukseen ei saa taloyhtiön lupaa. Oikein huollettuna ja käytettynä kotimaisena työnä valmistetut kaihtimet ja verhot ovat vastuullinen ja ehdottomasti asumismukavuutta lisäävä valinta”, jatkaa Ward.  

”Materiaalinäkökulmasta erittäin tehokasta auringonsuojaa tuovat kankaat, joissa on kuumuutta takaisin heijastavia ominaisuuksia. Tällaiset tekniset kankaat voivat heijastaa takaisin jopa 60% ulkoa tulevasta lämmöstä. Heijastavuus on saatu aikaan kankaaseen kudottujen metalloitujen lankojen avulla. Kangasta voidaan käyttää sellaisenaan tai verhojen vuorina. Myös auringonvaloa läpipäästämättömät pimennyskankaat ovat erinomaisia vaihtoehtoja. Väreistä kannattaa valita vaaleita, sillä tummat ja mustat värit imevät itseensä lämpöä vaaleita enemmän”, vinkkaa sisustuksen ostopäällikkö Riitta Fagerlund

Lisätiedot:

Daniel Ward, toimitusjohtaja, +358 40 547 2744, daniel.ward@eurokangas.fi
Katja Pasanen, tuotepäällikkö, kaihdintuotteet +358 50 577 2169, katja.pasanen@eurokangas.fi
Riitta Fagerlund, ostopäällikkö, sisustuskankaat, +358 44 759 2994, riitta.fagerlund@eurokangas.fi

Kuvat median käyttöön

Eurokangas on yrityksenä erikoistunut kankaisiin sekä mittojen mukaan kotimaisena Avainlipputyönä valmistettaviin sisustustekstiileihin, kaihtimiin ja verhokiskoihin. Yrityksen verhosuunnittelupalvelu auttaa suunnittelemaan tilaan ja tarpeeseen sopivat verhot sekä kaihtimet joko henkilökohtaisena käyntinä kotona tai paikan päällä myymälässä. Saatavilla on myös asennuspalvelu. Mittatilausverhot tai -rullaverhon voi hankkia vaivattomasti myös yrityksen verkkokaupasta.

Julkaistu 4.10.2022

Verhoista etsitään ratkaisua ikkunoista ja ovista tulevan vedon ehkäisemiseen sekä energialaskun hillitsemiseen

Energian hinta ja nousevat kustannukset ovat saaneet kuluttajat kiinnostumaan siitä, kuinka omaan lämmityslaskuun voi saada säästöä.  Eurokankaalla havahduttiin kuluttajien tarpeisiin, kun viileiden kelien saavuttua erilaisten lämpöverhoratkaisujen kysyntä lisääntyi.   

Ikkunoiden ja ovien kautta sisätilojen lämpöä häviää asiantuntijoiden arvioiden mukaan 15–20 % rakennuksen iästä ja tyypistä riippuen. Toimivilla verhoratkaisuilla voidaan ehkäistä ikkunoista ja ovista tulevan kylmää vetoa sekä lämpöhukkaa. Kun vedon tunne sisällä vähenee, myös sisäilman lämmityksen tarve vähenee.

”Mistään uudesta asiasta ei varsinaisesti ole kysymys, kun puhutaan ikkunoista ja ovista tulevan kylmän ilman eristämisestä verhoilla. Näin on tehty jo entisaikoinakin. Nyt vain aihe on taas hyvin ajankohtainen, kun energianhinta nousee ja etsitään konkreettisia säätökeinoja hillitä omaa laskutusta.”, kertoo Eurokankaan toimitusjohtaja Daniel Ward.   

Eurokangas on yrityksenä erikoistunut kankaisiin ja mittatilaustekstiileihin. Yritys ompelee verhot ja sisustustekstiilit sekä valmistaa kaihtimet ja verhokiskot Suomessa mittojen mukaan. Myymälöistä saadun palauteen sekä verkon hakujen perusteella lämpöverhojen eli kylmää vedon tunnetta ja lämpöhäviötä ehkäisevien verhoratkaisujen kysyntä on ollut selvässä kasvussa. Myös oviverhoja kysellään etenkin vanhempiin taloihin. Asiakkaat etsivät keinoja, joilla asunnon vetoisuutta ja ikkunoiden sekä ovien lämpöhäviötä voitaisiin tehokkaasti ehkäistä. 

”Materiaalinäkökulmasta lämpöverhoissa perussääntönä on, että mitä paksummat verhot ja tiiviimpi sidos, sitä parempi viileän ja vedon eristävyys. Sopivia kankaita ovat esimerkiksi lämmin villa, muhkeat sametit ja tiiviit pimentävät kankaat. Eristävyyttä voi vielä tehostaa verhojen vuorituksella ja erityisellä verhon välivuorella. Myös kerroksellisuus on tärkeää eli yhdistetään vaikkapa pimentävät verhot ja tavalliset verhot hotellimaiseen tyyliin tai tiivis rullaverho ja tavalliset verhot”, opastaa Eurokankaan sisustuksen ostopäällikkö Riitta Fagerlund

Jokainen koti ja huonetila on erityinen, jolloin mitään kaikille valmista ratkaisua ei ole olemassa. Eurokankaan myymälöissä on saatavilla verhosuunnittelupalvelu joko myymälässä tai asiakkaan kotona. Asiantuntijan avulla voidaan yhdessä käydä läpi tarpeet ja miettiä sopivaa toteutusta. Myös asennuspalvelu on saatavana. Jos ei asu Eurokankaan myymälän läheisyydessä, niin mittatilausverhot tai -rullaverhon voi hankkia myös yrityksen verkkokaupasta.  

Julkaistu 23.9.2022

Tuemme Roosa nauha -keräystä

Vuoden 2022 Roosa Nauha - keräys on käynnistynyt ja Eurokangas on mukana tukemassa tärkeää työtä syövän nujertamiseksi. Roosa Nauha -keräyksen varoilla rahoitetaan syöpätutkimusta Suomessa. 

Roosa Nauhan on tänä vuonna suunnitellut Maria Veitola. Jokainen nauha on kantajansa tavoin uniikki eli nauhat ovat kaikki hieman erilaisia. Mosaiikkimaiset värit ja muodot kuvastavat elämän erilaisia hetkiä. Nauha muistuttaa siitä, että on vain tämä hetki ja se on meidän!

Olemme ostaneet koko henkilökunnallemme Roosa Nauhat ja haastaneet kaikki mukaan tukemaan tärkeää asiaa. 
Lisäksi olemme lahjoittaneet kangasta Roosa Nauhan kampanjavideolle, jota esitetään MTV3-kanavalla. 

Julkaistu 3.2.2022

Eurokankaan Hämeenlinnan myymälä muuttaa Tavastilasta Tiiriöön 

Eurokankaan Hämeenlinnan uusi myymälä avautuu lauantaina 26.2.2022 Tiiriössä osoitteessa Katsastusmiehentie 6, 13130 Hämeenlinna. Samassa liikekiinteistössä sijaitsee mm. K-Citymarket. Nykyinen myymälä Tavastilan kauppakeskuksessa palvelee viimeistä päivää lauantaina 19.2.2022.  

Tiiriön uusi liiketila on tiloiltaan nykyistä avarampi ja valoisampi, mikä mahdollistaa myymälän ilmeen sekä valikoiman esillepanojen uudistamisen. Samassa liikekiinteistössä toimivat myös Asko, Masku ja Sotka. Eurokankaan verhojen, kiskojen, kaihtimien sekä sisustustekstiilien mittatilauspalvelut sopivat hyvin tähän sisustamisen kokonaisuuteen.         

Eurokankaalle on tärkeää ketjuna, että olemme helposti saavutettavissa siellä, missä asiakkaammekin ovat. Hämeenlinnassa Tiiriö oli luonteva valinta, koska samassa liikekiinteistössä on muitakin sisustamisen toimialan liikkeitä. Uskon, että tästä on kaikille synergiaetuja, koska asiakas voi yhdellä ostoskerralla kierrellä katsomassa uutta sohvaa huonekaluliikkeessä ja siihen sopivia verhoja tai kaihtimia Eurokankaalla”, kommentoi Eurokankaan myyntijohtaja Marjo Lehtonen.     

Muuton myötä Eurokankaan Hämeenlinnan myymälä uudistuu myymäläkonseptiltaan ja ilmeeltään. Myymälän vaatetus- ja sisustuskankaiden valikoima täydentyy uudenlaisella teknisten kaihdin- ja kiskotuotteiden esittelyalueella, jossa asiakas voi itse kokeilla vaikkapa laskosverhojen tai rullaverhojen moottorointiratkaisuja. Lisäksi myymälän valikoimiin on tulossa Marimekon kankaat viimeistään maaliskuun alussa. Hämeenlinnan myymälässä panostetaan jatkossa entistäkin enemmän verhojen, kiskojen ja kaihtimien suunnittelu-, mittaus- ja asennuspalveluihin laajan kangasvalikoiman lisäksi. Eurokankaan ompelupalvelulla sekä kaihtimien, laskosverhojen, rullaverhojen ja verhokiskojen mittatilaustöillä on Suomalaisen Työn Liiton myöntämä Avainlippu-merkki. 

Toivotan nykyiset ja uudet asiakkaamme lämpimästi tervetulleiksi uuteen myymäläämme Tiiriöön! Uskallan luvata, että aika erilaiselta myymälämme näyttää, ja jotain uuttakin on luvassa”, viestittää myymäläpäällikkö Paula Kivivainio.

Julkaistu 10.11.2021

Eurokangas on yksi alansa parhaista asiakkaidensa lojaliteetissa ja suositteluaikomuksissa kertoo Kaupan liiton julkaisema asiakastyytyväisyysindeksi

Kaupan Liitto julkaisi tänään vuosittaisen asiakastyytyväisyysindeksi-tutkimuksen, joka selvittää tunnettujen kaupan alan yritysten suoriutumista kuudella eri mittarilla: palvelukokemuksella, hintakokemuksella, verkkosivujen laadulla, asiakastyytyväisyydellä, lojaliteetilla ja suosittelulla. Perheyritys Eurokangas oli mukana tutkimuksessa ensimmäistä kertaa ja nousi kaupan alan parhaiden joukkoon asiakkaiden lojaliteetissa ja suositteluaikomuksissa.

Asiakastyytyväisyysindeksi-tutkimuksen lähtökohtana on antaa yrityssektorin suurimmalle työllistäjälle eli kaupan alan yrityksille työkaluja toimintansa kehittämiseen sekä omien vahvuuksiensa tunnistamiseen. Kaupan liiton pääekonomistin Jaana Kurjenojan mukaan kuluttajaymmärrys on yksi suurimmista perustekijöistä elinvoimaisille ja kansainvälisesti kilpailukykyisille palveluille. Tutkimusta on toteutettu vuodesta 2018 alkaen ja tänä vuonna se uudistettiin koskemaan vain vähittäiskaupan alaa. Arvioitavia ketjuyrityksiä oli yhteensä 58 seitsemältä eri vähittäiskaupan alalta.  

”Lämmin kiitos asiakkaillemme luottamuksesta! Pitkäjänteinen työmme jo kolmen sukupolven ajan asiakaskokemuksen eteen on vienyt meitä oikeaan suuntaan tämänkin tutkimuksen valossa. Työ jatkuu edelleen joka päivä, ja jokainen asiakaskohtaaminen fyysisesti tai digitaalisesti sekä asiakkailtamme saama palaute on meille jatkossakin erittäin arvokas,” kertoo Eurokankaan toimitusjohtaja ja kolmannen polven yrittäjä Daniel Ward.

Eurokangas pärjäsi asiakastyytyväisyysindeksi-tutkimuksessa myös toimialansa eli sisustus- ja huonekalukaupan sisäisessä vertailussa saaden keskiarvoa paremman arvion palvelukokemuksessa, hintakokemuksessa, asiakastyytyväisyydessä, lojaliteetissa ja suosittelussa. Eurokangas eroaa toimialan muista yrityksistä siinä, ettei se tarjoa laajaa valmistuotteiden valikoimaa, vaan suurin osa sisustustuotteista kuten verhot ja muut sisustustekstiilit, verhokiskot, rullaverhot tai kaihtimet valmistetaan asiakkaalle mittojen mukaan suomalaisena Avainlipputyönä.   

”Eurokankaan vahvuus näyttäisi tutkimuksen valossakin olevan asiakaspalvelussa ja asiakkaiden sitouttamisessa. Usein ajatellaan, ettei pk-yritys voi kilpailla isojen kansainvälisten jättien kanssa, mutta tämä tutkimus on mielestäni tärkeä osoitus siitä, että omalla tekemisellä on vaikutusta. Sisustamisen ja huonekalukaupan vertailussa oli mukana mm. Ikea, joka luonnollisesti pelaa aivan eri resursseilla,” hehkuttaa Eurokankaan kuluttajamyynnistä vastaava johtaja Marjo Lehtonen.   

Lisätietoja antavat:
Marjo Lehtonen, Eurokangas myyntijohtaja: p. 040 553 5051 tai marjo.lehtonen@eurokangas.fi  
Daniel Ward, Eurokangas toimitusjohtaja: p. 040 5472 744 tai daniel.ward@eurokangas.fi
Jaana Kurjenoja, Kaupan liitto pääekonomisti: p. 040 8205 378 tai jaana.kurjenoja@kauppa.fi

Lue Kaupan liiton tiedote tutkimuksesta
Kuvapankki median käyttöön

Uusia kaihdinten esittelypisteitä avattu Eurokangas-myymälöihin
Aurinkosuojatuotteiden kysyntä kasvussa

Julkaistu 4.11.2021

Aurinkosuojatuotteiden kysyntä kasvussa - uusia kaihdinten esittelypisteitä avattu!

Aurinkosuojatuotteiden kysyntä on voimakkaassa kasvussa, sillä nykyään asuintilojen pimentämiseen ja jäähdyttämiseen kiinnitetään entistä enemmän huomiota jo asuntojen rakentamisvaiheessa. Toimivalla aurinkosuojauksella on vaikutuksia sekä asumismukavuuteen että energiatehokkuuteen.

Eurokangas valmistaa omassa tuotannossaan aurinkosuojatuotteiden koko malliston. Autamme suunnittelussa ja tarpeen mukaan voimme tehdä tarjouksen myös mittakäynnistä ja asennuksesta. Kaikista myymälöistämme löytyy mallit eri vaihtoehdoista. Seuraavissa myymälöissämme on nyt uutena lisäksi laajempi esittelypiste, jossa on useampia malliverhoja sekä mahdollisuus itse kokeilla moottoroituja tuotteita: Helsingin keskusta, Espoo kauppakeskus Sello, Espoo kauppakeskus Iso Omena, Lahti kauppakeskus Syke ja Rovaniemi.    

"Uudenlaisilla esillepanoilla haluamme lisätä tietoisuutta sisätilojen sekä lasitettujen ulkotilojen moderneista aurinkosuojaratkaisuista sekä mahdollistaa asiakkaiden tutustuminen niihin ennen ostopäätöstä. Eurokangas valmistaa omalla tehtaallaan aurinkosuojaukseen erikoistuneen EXK tuotemerkin kaihtimet ja rullaverhot sisälle sekä ulos kotimaisena Avainlipputyönä. Myös kiskoratkaisut valmistamme Suomessa mittojen mukaan. Panostamme jatkuvaan tuotekehitykseen ja korkeaan laatuun sekä kilpailukykyiseen hinnoitteluun.”, kertoo Eurokankaan aurinkosuojatuotteiden liiketoiminnasta vastaava päällikkö Jussi Auvinen.

Julkaistu 29.10.2021

Eurokankaan myymälä muuttaa Riihimäeltä Hyvinkäälle

Eurokankaan Riihimäen myymälä muuttaa moderneihin ja avariin tiloihin Hyvinkään keskustaan osoitteeseen Hämeenkatu 12. Muutto tapahtuu viikolla 46 ja uusi myymälä avataan lauantaina 20.11.2021. Myymälän nykyinen liiketila sijaitsee Riihimäen keskustassa parhaillaan purettavassa Rity-talossa.  

Eurokangas sai lähdöt nykyisestä liiketilastaan Riihimäellä, kun koko kiinteistössä alkoivat purkutyöt myymälän vielä toimiessa tiloissa. Uusia Eurokankaan uuden myymäläkonseptin mahdollistavia nykyaikaisia ja avaria liiketiloja etsittiin laajasti talousalueelta, kunnes päätös lopulta kallistui Hyvinkäälle. Riihimäeltä on vain noin 15 kilometriä matkaa Hyvinkäälle ja yhdessä kaupungit muodostavat tiiviin työssäkäynti- sekä asiointialueen.  

”Riihimäen myymälässä tilanne purkutöiden keskellä alkoi olla asiakkaille ja henkilökunnalle hyvin epämukava. Etsimme liiketoimintamme vaatimukseen sopivia uusia ja moderneja tiloja laajasti koko talousalueelta. Tehtävä ei ole koskaan helppo, sillä erikoiskaupalle liikepaikka ja keskeinen sijainti asiakasvirtojen äärellä ovat todella tärkeitä asioita. Lopulta päätöksemme kallistui Hyvinkäälle, jonne suuntautuu paljon asiointiliikettä Riihimäeltä välimatkan ollessa vain noin 15 kilometriä”, kuvailee Eurokankaan toimitusjohtaja Daniel Ward päätöksen taustoja

Hyvinkäälle viikolla 46 avattava myymälä on Eurokankaan uuden konseptin mukainen. Vaatetuksen ja metrikankaiden lisäksi myymälä tarjoaa sisustajalle verhojen, mattojen ja muiden sisustustekstiilien asiantuntevat suunnittelu-, ompelu- ja asennuspalvelut. Eurokangas valmistaa Suomessa mittatilaustyönä myös kaihtimia, rullaverhoja, laskosverhoja ja verhokiskoja manuaalikäyttöisinä sekä moottoroituina. Hyvinkään uudessa myymälässä asiakas päässee itse kokeilemaan teknisempiä tuotteita konkreettisesti ja asiantuntijat auttavat näidenkin suunnittelussa sekä mittojen ottamisessa. Eurokangas on viime vuosina panostanut voimakkaasti kotimaiseen työhön ja palveluun. Ompelupalvelulla sekä kaihtimien, laskosverhojen, rullaverhojen ja verhokiskojen mittatilaustöillä on Suomalaisen Työn Liiton myöntämä Avainlippu-merkki.

”Olen iloinen, että Riihimäen myymälälle löytyi vihdoin uusi tila Hyvinkäältä. Toivon, että Riihimäen asiakkaamme löytäisivät jatkossakin myymäläämme pienestä välimatkasta huolimatta. Ja tietenkin toivotan myös uudet asiakkaat, itse ompelevat ja kotia sisustavat sekä remontoivat, lämpimästi tervetulleiksi Eurokankaaseen. Lupaan, että valikoimamme ja palveluidemme laajuus yllättää", toteaa Eurokankaan myyntijohtaja Marjo Lehtonen.

Nanso ja Eurokangas yhteistyöhön: Nanson kankaat myyntiin Eurokankaaseen
Nanso ja Eurokangas yhteistyöhön: Nanson kankaat myyntiin Eurokankaaseen

Julkaistu 8.10.2021

NANSO JA EUROKANGAS YHTEISTYÖ: NANSON KANKAAT MYYNTIIN EUROKANKAASEEN

Suomalaisesta suunnittelusta ja laadusta tunnetun Nanson kankaat tulevat yksinoikeudella myyntiin kaikkiin Eurokankaan myymälöihin ja verkkokauppaan syksyn aikana. Valikoimiin valitut kuosit ovat Nanson rakastettuja arkistokuoseja trikooneuloksina ja sisustuskankaina. Eurokankaan ompelupalvelusta voi tilata Nanson sisustuskankaista myös verhot ja muut kodin tekstiilit mittojen mukaan. 

Tänä vuonna 100 vuotta täyttävä Nanso on vahva kotimainen bränditalo, jonka printit ovat olleet suomalaisten kuluttajien suosikkeja aina 1960-luvulta asti. Nanson arkisto onkin täynnä tunnistettavia ja ajattomia kuoseja, joita on jo pitkään toivottu myyntiin myös kankaina. Eurokankaan ja Nanson yhteistyö on siten odotettu avaus. Eurokankaalle valikoiduissa Nanson trikoissa ja sisustuskankaissa näkyvät monet tutut kuosit, joista osa on saanut uuden raikkaan värityksen. Sesongeittain uudistuva Nanson kankaiden valikoima on yksinoikeudella vain Eurokankaalla. Luomupuuvillaiset trikoot ovat saatavilla kaikista Eurokankaan myymälöistä ja verkkokaupasta lokakuun alusta lähtien ja sisustuskankaat joulukuun alussa.

”Eurokangas on suomalainen 31 myymälän kangaskauppaketju, jonka toiminnan ytimessä on laaja valikoima ja asiantunteva palvelu. Nanson kankaat ovat erittäin tervetullut vahvistus jo ennestään arvostettujen kotimaisten brändikankaiden valikoimaamme. Uskon, että ompelevat asiakkaamme ottavat Nanson kankaat ilolla vastaan, ja ompelupalvelumme kautta voimme tarjota niistä myös mittatilausverhoja ja muita sisustustekstiileitä.”, kertoo Eurokankaan toimitusjohtaja Daniel Ward

”Nanso on rakastettu kotimainen brändi ja vahvasti läsnä suomalaisten arjessa.  Meiltä on vuosien aikana usein kysytty, mistä Nanson kuoseilla varustettuja kankaita voi ostaa. Nyt pystymme iloksemme vastaamaan tähän kysyntään.”, kertoo Nanson liiketoimintajohtaja Satu Takkinen.

Aiheeseen liittyvät kuvat median käyttöön.

Lisätiedot:

Eurokangas Oy
Daniel Ward, toimitusjohtaja
040 5472 744 tai daniel.ward@eurokangas.fi

Nanso Group Oy
Satu Takkinen, liiketoimintajohtaja
040 5226 032 tai satu.takkinen@nansogroup.com

Eurokangas Oy on johtava kankaiden maahantuontiin ja vähittäismyyntiin erikoistunut suomalainen 76-vuotias perheyritys, jolla on 31 myymälää Suomessa, verkkokauppa sekä valtakunnallisesti toimiva yritysmyynti. Kansainvälisille markkinoille yritys tähtää verkkokaupan kautta. Eurokankaassa työskentelee noin 400 henkilöä ja yrityksen liikevaihto on yli 35 miljoonaa euroa vuodessa. www.eurokangas.fi

Vuonna 1921 perustettu Nanso on yksi Suomen tunnetuimmista muotibrändeistä. Nanson vaatemallistossa on sekä omaleimaisia kuoseja että yksivärisiä, ajattomia klassikoita, jotka ovat saaneet inspiraationsa suomalaisesta rennosta ja mutkattomasta elämäntavasta. Suunnittelutyön lähtökohta on, että Nanson kauniit tuotteet kestävät aikaa, sekä laadultaan että tyyliltään.

Eurokangas mukana Roosa Nauha -kampanjassa

Julkaistu 23.9.2021

Eurokangas mukana Roosa Nauha -kampanjassa

Olemme tänä vuonna mukana tukemassa Roosa Nauha -kampanjaa, jolla kerätään vuosittain varoja rintasyövän ja muiden syöpien tutkimukseen Suomessa. Keräyksellä on kaiken kaikkiaan kerätty varoja yhteensä jo yli 10,5 miljoonaa euroa. Roosa Nauha -kampanja koskettaa lähestulkoon kaikkia suomalaisia ja se onkin Taloustutkimuksen kuluttajatutkimuksen mukaan suomalaisten mieluisin keräys.

Olemme lahjoittaneet koko henkilöstöllemme Roosa Nauhat, jotka vilahtavat muun muassa myymälähenkilökuntamme yllä tämän syksyn aikana. Voit myös bongata kangastamme Roosa Nauhan mainosvideossa Mtv3-kanavalla, jonka on ohjannut Viivi Huuska. Lisäksi Eurokankaan tämän vuoden joululahjaraha käytetään Roosa Nauha -kampanjan tukemiseen.

Lauri Danska, Kaija Ward, Daniel Ward

Kuvassa: Lauri Danska, Kaija Ward ja Daniel Ward.

”Jos Applella oli Steve Jobs, niin Eurokankaalla oli Kaija Ward – ja nyt hänen poikansa Daniel”, lataa Lauri Danska, kertoessaan Eurokankaalle ohjaamastaan 75-vuotisjuhladokumentista

Eurokangas viettää 75-vuotisjuhlavuottaan. Sen kunniaksi Lauri Danska tiimeineen kuvasi lahtelaisen perheyrityksen historiasta dokumenttielokuvan. Kasvu pienestä torin laidan kangaskaupasta maan johtavaksi kankaiden asiantuntijaksi ja avaimet käteen –palveluyritykseksi on ollut vaiherikas. Dokumentissa omistajaperhe ja työntekijät paljastavat, miten yritys luovi läpi sotien jälkeisen pula-ajan, 90-luvun laman ja nyt koronan ja kuinka tämä onnistui kovan työn, ammattitaidon ja yhteen hiileen puhaltamisen kautta. Kuluttajien tarpeet ja yrittäjyyden ehdot ovat muuttuneet koko yrityksen olemassaolon ajan. Eurokangas on kuitenkin selättänyt haasteen toisensa jälkeen ja matkannut sulavasti muutoksen aallonharjalla. Koronaepidemian keskellä tämä valaa henkilöstöön vahvaa uskoa siitä, että tästäkin selvitään.  

Idea dokumentista sai alkunsa, kun ohjaaja Lauri Danska ja Eurokankaan kehitysjohtaja Päivi Grönqvist tutustuivat. Päivin reaktio, hänen kuullessaan Laurin tekevän dokumenttielokuvia oli: ”Ei voi olla totta?! Me ollaan jo pitkään puhuttu, että Eurokankaan historiasta pitäisi tehdä dokumentti, kun firman takana on niin mielettömät persoonat. Ja nimenomaan dokumentti, eikä mitään tylsää yritysvideota”. Ja siitä se kaikki lähti, Lauri Danska kertaa.

Haastatteluissa ei Laurin mukaan ollut tietoakaan ’patsastelusta’ tai ’egoilusta’. Haastateltavat puhuivat avoimesti niin voitoista kuin vastoinkäymisistäkin, kuten dokumenttia tehdessä pitääkin. Eurokankaan taholta ei tullut minkäänlaista sensuuria. Calle ja Kaija Ward kertovat dokumentissa avoimesti siitä, miten yrityksellä oli maksuvaikeuksia ja miten rankkaa oli, kun kumpikin heistä sairastuivat syöpään ja suunnitelmat laajentua ulkomaille piti pistää jäihin. ”Tunnelma oli aito, minkä takia tätä projektia olikin niin motivoivaa tehdä”, Lauri kertoo tyytyväisenä.

Kaikista haastattelemistaan henkilöistä Kaija oli se, joka jätti Lauriin lähtemättömän vaikutuksen. Hän oli niin energinen ja inspiroiva. Sellainen henkilö, joka on hyvällä tavalla vaativa ja maalaa selkeän kuvan yrityksen tulevaisuudesta, minkä eteen sitten tehdään yhdessä töitä. ”Ihmiset kaipaavat Kaijan kaltaista karismaattista henkilöä, joka liidaa firmaa. En yhtään ihmettele, miksi työntekijät ovat halunneet antaa niin paljon itsestään Kaijalle ja firmalle”, Lauri puuskahtaa.

Nyt Danielin kautta Eurokankaan organisaatiota on kehitetty niin, ettei se enää lepää vain muutaman ihmisen hartioilla. ”Danielin haastattelusta minulle on jäänyt elävästi mieleen se, kun hän sanoi, että ’Mä oon jopa ehkä kärjistäen kieltänyt meiltä strategiat, koska maailma on mennyt niin nopeasti muuttuvaksi’. Lausahdus ei olisi voinut olla enää ajankohtaisempi. Koronapandemiahan alkoi levitä Suomessa pian haastattelujen nauhoittamisen jälkeen”, Lauri toteaa.

Yrityksen tarinaa nauhoittaessa Laurille tuli sellainen tunne, että joka ajanjaksossa on ollut jokin asia, joka on muuttunut ja joka olisi voinut viedä pohjan pois Eurokankaan liiketoiminnalta. Mutta sitten he ovat joko tiedon, taidon tai onnen tai niiden yhdistelmän kautta onnistuneet tekemään ratkaisuita, joiden avulla tulevaisuus on turvattu. Se on taito, minkä jokainen yrittäjä haluaisi oppia. Monet isotkin firmat ovat lähteneet yhden ihmisen kautta liikkeelle. ”Jos Applella oli Steve Jobs niin Eurokankaalla oli Kaija Ward. Ja nyt hänen poikansa Daniel”, ohjaaja Lauri Danska lataa hymyillen, ja muistuttaa dokumentin olevan nyt katsottavissa Youtubessa.


Lisätietoja:

Heidi Keskikylä, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, +358 44 759 2929, heidi.keskikyla@eurokangas.fi
Daniel Ward, toimitusjohtaja, +358 40 547 2744, daniel.ward@eurokangas.fi

Kuvapankki median käyttöön

Eurokangas on Suomen johtava kankaiden maahantuontiin ja vähittäismyyntiin erikoistunut 75-vuotisjuhlavuottaan viettävä perheyritys, jolla on Suomessa 31 myymälää, verkkokauppa sekä valtakunnallinen yritysmyynti.  Eurokangas panostaa liiketoiminnan jatkuvaan kehittämiseen ja tähtää verkkokaupalla myös kansainvälisille markkinoille. Eurokankaassa työskentelee noin 400 henkilöä ja yrityksen liikevaihto on yli 35 miljoonaa euroa vuodessa.

 


 

Tilaa uutiskirjeemme!

Saat ideoita, inspiraatiota, etuja ja ohjeita suoraan sähköpostiisi. Uutiskirje on ilmainen ja voit perua tilauksen koska tahansa.

* Pakollinen tieto. Lue lisää Eurokankaan henkilötietojen käsittelystä tietosuojaselosteesta

 

 

 

ASIAKKAIDEMME ARVOSTELUITA

Suomen laajin myymäläverkosto ja kangasvalikoima

Ammattitaitoinen henkilöstö

Verhokankaat ompelusta asennukseen helposti yhdellä ostokerralla

Turvallinen kotimainen verkkokauppa