Ajan seuraaminen ja avoin mieli uudistuksille ovat Kaija Wardin mukaan ehdottomia edellytyksiä menestyksekkään yrityksen luotsaamiselle. Aiemmin vaatteita ja kodintekstiilejä ommeltiin itse valmistuotteiden puutteen ja rahan säästämisen vuoksi, nykyään itse tehdyillä tekstiileillä tuodaan esiin yksilöllistä tyyliä. Kädentaitojen arvostus ja käsillä tekemisen ilo ovat nousseet trendeiksi, jotka eivät näytä hiipumisen merkkejä. Kaija ei itse ompele, mutta hän teettää vaatteensa Eurokankaan kankaista.
Valmisvaateteollisuuden kasvu, 90-luvun lama ja kuluttajakäyttäytymisen muutokset ovat olleet alan käännekohtia, joissa Kaija Wardin johdolla on onnistuttu kasvattamaan yritystä ja löytämään uusia liiketoimintamalleja perinteisen raaka-ainemyynnin rinnalle. Kotiin panostetaan jatkuvasti enemmän, ja Kaija onkin luonut Eurokankaasta kodin tekstiilisisustajan paratiisin. Kaijan johdolla myös palvelut on tuotu vahvasti osaksi Eurokankaan liiketoimintaa tuotteiden rinnalle. Kangaskaupan asiakkuus ei siten enää edellytä ompelutaitoa, vaan Eurokankaan asiakkaiksi ovat tervetulleita kaikki tekstiilein sisustavat asiakkaat kuluttajista yrityksiin ja julkiseen sektoriin.
Kaijan poika Daniel Ward toimii Eurokankaan toimitusjohtajana ja jatkaa Eurokankaan johdossa Kaijan viitoittamaa tietä. Jatkuva uudistuminen ja ajan seuraaminen näkyvät laajenevassa tuote- ja palveluvalikoimassa. Eurokankaan verkkokauppa avaa mahdollisuuksia suomalaisen menestystarinan laajentamiselle myös kansainvälisille markkinoille. Kaija Wardin mukaan yrityksen toiminnan ja kehityksen aktiivinen seuraaminen pitää mielen virkeänä vielä eläkeiässäkin. ”Olen iloinen siitä, että voin seurata yrityksen toimintaa rauhallisin mielin. Eurokangas on hyvän johdon ja osaavien työntekijöiden käsissä”.
Kaijan juhlapukuja vuosien varrelta