Eurokangas

Uutiset

Julkaistu 10.11.2021

Eurokangas on yksi alansa parhaista asiakkaidensa lojaliteetissa ja suositteluaikomuksissa kertoo Kaupan liiton julkaisema asiakastyytyväisyysindeksi

Kaupan Liitto julkaisi tänään vuosittaisen asiakastyytyväisyysindeksi-tutkimuksen, joka selvittää tunnettujen kaupan alan yritysten suoriutumista kuudella eri mittarilla: palvelukokemuksella, hintakokemuksella, verkkosivujen laadulla, asiakastyytyväisyydellä, lojaliteetilla ja suosittelulla. Perheyritys Eurokangas oli mukana tutkimuksessa ensimmäistä kertaa ja nousi kaupan alan parhaiden joukkoon asiakkaiden lojaliteetissa ja suositteluaikomuksissa.

Asiakastyytyväisyysindeksi-tutkimuksen lähtökohtana on antaa yrityssektorin suurimmalle työllistäjälle eli kaupan alan yrityksille työkaluja toimintansa kehittämiseen sekä omien vahvuuksiensa tunnistamiseen. Kaupan liiton pääekonomistin Jaana Kurjenojan mukaan kuluttajaymmärrys on yksi suurimmista perustekijöistä elinvoimaisille ja kansainvälisesti kilpailukykyisille palveluille. Tutkimusta on toteutettu vuodesta 2018 alkaen ja tänä vuonna se uudistettiin koskemaan vain vähittäiskaupan alaa. Arvioitavia ketjuyrityksiä oli yhteensä 58 seitsemältä eri vähittäiskaupan alalta.  

”Lämmin kiitos asiakkaillemme luottamuksesta! Pitkäjänteinen työmme jo kolmen sukupolven ajan asiakaskokemuksen eteen on vienyt meitä oikeaan suuntaan tämänkin tutkimuksen valossa. Työ jatkuu edelleen joka päivä, ja jokainen asiakaskohtaaminen fyysisesti tai digitaalisesti sekä asiakkailtamme saama palaute on meille jatkossakin erittäin arvokas,” kertoo Eurokankaan toimitusjohtaja ja kolmannen polven yrittäjä Daniel Ward.

Eurokangas pärjäsi asiakastyytyväisyysindeksi-tutkimuksessa myös toimialansa eli sisustus- ja huonekalukaupan sisäisessä vertailussa saaden keskiarvoa paremman arvion palvelukokemuksessa, hintakokemuksessa, asiakastyytyväisyydessä, lojaliteetissa ja suosittelussa. Eurokangas eroaa toimialan muista yrityksistä siinä, ettei se tarjoa laajaa valmistuotteiden valikoimaa, vaan suurin osa sisustustuotteista kuten verhot ja muut sisustustekstiilit, verhokiskot, rullaverhot tai kaihtimet valmistetaan asiakkaalle mittojen mukaan suomalaisena Avainlipputyönä.   

”Eurokankaan vahvuus näyttäisi tutkimuksen valossakin olevan asiakaspalvelussa ja asiakkaiden sitouttamisessa. Usein ajatellaan, ettei pk-yritys voi kilpailla isojen kansainvälisten jättien kanssa, mutta tämä tutkimus on mielestäni tärkeä osoitus siitä, että omalla tekemisellä on vaikutusta. Sisustamisen ja huonekalukaupan vertailussa oli mukana mm. Ikea, joka luonnollisesti pelaa aivan eri resursseilla,” hehkuttaa Eurokankaan kuluttajamyynnistä vastaava johtaja Marjo Lehtonen.   

Lisätietoja antavat:
Marjo Lehtonen, Eurokangas myyntijohtaja: p. 040 553 5051 tai marjo.lehtonen@eurokangas.fi  
Daniel Ward, Eurokangas toimitusjohtaja: p. 040 5472 744 tai daniel.ward@eurokangas.fi
Jaana Kurjenoja, Kaupan liitto pääekonomisti: p. 040 8205 378 tai jaana.kurjenoja@kauppa.fi

Lue Kaupan liiton tiedote tutkimuksesta
Kuvapankki median käyttöön

Uusia kaihdinten esittelypisteitä avattu Eurokangas-myymälöihin
Aurinkosuojatuotteiden kysyntä kasvussa

Julkaistu 4.11.2021

Aurinkosuojatuotteiden kysyntä kasvussa - uusia kaihdinten esittelypisteitä avattu!

Aurinkosuojatuotteiden kysyntä on voimakkaassa kasvussa, sillä nykyään asuintilojen pimentämiseen ja jäähdyttämiseen kiinnitetään entistä enemmän huomiota jo asuntojen rakentamisvaiheessa. Toimivalla aurinkosuojauksella on vaikutuksia sekä asumismukavuuteen että energiatehokkuuteen.

Eurokangas valmistaa omassa tuotannossaan aurinkosuojatuotteiden koko malliston. Autamme suunnittelussa ja tarpeen mukaan voimme tehdä tarjouksen myös mittakäynnistä ja asennuksesta. Kaikista myymälöistämme löytyy mallit eri vaihtoehdoista. Seuraavissa myymälöissämme on nyt uutena lisäksi laajempi esittelypiste, jossa on useampia malliverhoja sekä mahdollisuus itse kokeilla moottoroituja tuotteita: Helsingin keskusta, Espoo kauppakeskus Sello, Espoo kauppakeskus Iso Omena, Lahti kauppakeskus Syke ja Rovaniemi.    

"Uudenlaisilla esillepanoilla haluamme lisätä tietoisuutta sisätilojen sekä lasitettujen ulkotilojen moderneista aurinkosuojaratkaisuista sekä mahdollistaa asiakkaiden tutustuminen niihin ennen ostopäätöstä. Eurokangas valmistaa omalla tehtaallaan aurinkosuojaukseen erikoistuneen EXK tuotemerkin kaihtimet ja rullaverhot sisälle sekä ulos kotimaisena Avainlipputyönä. Myös kiskoratkaisut valmistamme Suomessa mittojen mukaan. Panostamme jatkuvaan tuotekehitykseen ja korkeaan laatuun sekä kilpailukykyiseen hinnoitteluun.”, kertoo Eurokankaan aurinkosuojatuotteiden liiketoiminnasta vastaava päällikkö Jussi Auvinen.

Julkaistu 29.10.2021

Eurokankaan myymälä muuttaa Riihimäeltä Hyvinkäälle

Eurokankaan Riihimäen myymälä muuttaa moderneihin ja avariin tiloihin Hyvinkään keskustaan osoitteeseen Hämeenkatu 12. Muutto tapahtuu viikolla 46 ja uusi myymälä avataan lauantaina 20.11.2021. Myymälän nykyinen liiketila sijaitsee Riihimäen keskustassa parhaillaan purettavassa Rity-talossa.  

Eurokangas sai lähdöt nykyisestä liiketilastaan Riihimäellä, kun koko kiinteistössä alkoivat purkutyöt myymälän vielä toimiessa tiloissa. Uusia Eurokankaan uuden myymäläkonseptin mahdollistavia nykyaikaisia ja avaria liiketiloja etsittiin laajasti talousalueelta, kunnes päätös lopulta kallistui Hyvinkäälle. Riihimäeltä on vain noin 15 kilometriä matkaa Hyvinkäälle ja yhdessä kaupungit muodostavat tiiviin työssäkäynti- sekä asiointialueen.  

”Riihimäen myymälässä tilanne purkutöiden keskellä alkoi olla asiakkaille ja henkilökunnalle hyvin epämukava. Etsimme liiketoimintamme vaatimukseen sopivia uusia ja moderneja tiloja laajasti koko talousalueelta. Tehtävä ei ole koskaan helppo, sillä erikoiskaupalle liikepaikka ja keskeinen sijainti asiakasvirtojen äärellä ovat todella tärkeitä asioita. Lopulta päätöksemme kallistui Hyvinkäälle, jonne suuntautuu paljon asiointiliikettä Riihimäeltä välimatkan ollessa vain noin 15 kilometriä”, kuvailee Eurokankaan toimitusjohtaja Daniel Ward päätöksen taustoja

Hyvinkäälle viikolla 46 avattava myymälä on Eurokankaan uuden konseptin mukainen. Vaatetuksen ja metrikankaiden lisäksi myymälä tarjoaa sisustajalle verhojen, mattojen ja muiden sisustustekstiilien asiantuntevat suunnittelu-, ompelu- ja asennuspalvelut. Eurokangas valmistaa Suomessa mittatilaustyönä myös kaihtimia, rullaverhoja, laskosverhoja ja verhokiskoja manuaalikäyttöisinä sekä moottoroituina. Hyvinkään uudessa myymälässä asiakas päässee itse kokeilemaan teknisempiä tuotteita konkreettisesti ja asiantuntijat auttavat näidenkin suunnittelussa sekä mittojen ottamisessa. Eurokangas on viime vuosina panostanut voimakkaasti kotimaiseen työhön ja palveluun. Ompelupalvelulla sekä kaihtimien, laskosverhojen, rullaverhojen ja verhokiskojen mittatilaustöillä on Suomalaisen Työn Liiton myöntämä Avainlippu-merkki.

”Olen iloinen, että Riihimäen myymälälle löytyi vihdoin uusi tila Hyvinkäältä. Toivon, että Riihimäen asiakkaamme löytäisivät jatkossakin myymäläämme pienestä välimatkasta huolimatta. Ja tietenkin toivotan myös uudet asiakkaat, itse ompelevat ja kotia sisustavat sekä remontoivat, lämpimästi tervetulleiksi Eurokankaaseen. Lupaan, että valikoimamme ja palveluidemme laajuus yllättää", toteaa Eurokankaan myyntijohtaja Marjo Lehtonen.

Nanso ja Eurokangas yhteistyöhön: Nanson kankaat myyntiin Eurokankaaseen
Nanso ja Eurokangas yhteistyöhön: Nanson kankaat myyntiin Eurokankaaseen

Julkaistu 8.10.2021

NANSO JA EUROKANGAS YHTEISTYÖ: NANSON KANKAAT MYYNTIIN EUROKANKAASEEN

Suomalaisesta suunnittelusta ja laadusta tunnetun Nanson kankaat tulevat yksinoikeudella myyntiin kaikkiin Eurokankaan myymälöihin ja verkkokauppaan syksyn aikana. Valikoimiin valitut kuosit ovat Nanson rakastettuja arkistokuoseja trikooneuloksina ja sisustuskankaina. Eurokankaan ompelupalvelusta voi tilata Nanson sisustuskankaista myös verhot ja muut kodin tekstiilit mittojen mukaan. 

Tänä vuonna 100 vuotta täyttävä Nanso on vahva kotimainen bränditalo, jonka printit ovat olleet suomalaisten kuluttajien suosikkeja aina 1960-luvulta asti. Nanson arkisto onkin täynnä tunnistettavia ja ajattomia kuoseja, joita on jo pitkään toivottu myyntiin myös kankaina. Eurokankaan ja Nanson yhteistyö on siten odotettu avaus. Eurokankaalle valikoiduissa Nanson trikoissa ja sisustuskankaissa näkyvät monet tutut kuosit, joista osa on saanut uuden raikkaan värityksen. Sesongeittain uudistuva Nanson kankaiden valikoima on yksinoikeudella vain Eurokankaalla. Luomupuuvillaiset trikoot ovat saatavilla kaikista Eurokankaan myymälöistä ja verkkokaupasta lokakuun alusta lähtien ja sisustuskankaat joulukuun alussa.

”Eurokangas on suomalainen 31 myymälän kangaskauppaketju, jonka toiminnan ytimessä on laaja valikoima ja asiantunteva palvelu. Nanson kankaat ovat erittäin tervetullut vahvistus jo ennestään arvostettujen kotimaisten brändikankaiden valikoimaamme. Uskon, että ompelevat asiakkaamme ottavat Nanson kankaat ilolla vastaan, ja ompelupalvelumme kautta voimme tarjota niistä myös mittatilausverhoja ja muita sisustustekstiileitä.”, kertoo Eurokankaan toimitusjohtaja Daniel Ward

”Nanso on rakastettu kotimainen brändi ja vahvasti läsnä suomalaisten arjessa.  Meiltä on vuosien aikana usein kysytty, mistä Nanson kuoseilla varustettuja kankaita voi ostaa. Nyt pystymme iloksemme vastaamaan tähän kysyntään.”, kertoo Nanson liiketoimintajohtaja Satu Takkinen.

Aiheeseen liittyvät kuvat median käyttöön.

Lisätiedot:

Eurokangas Oy
Daniel Ward, toimitusjohtaja
040 5472 744 tai daniel.ward@eurokangas.fi

Nanso Group Oy
Satu Takkinen, liiketoimintajohtaja
040 5226 032 tai satu.takkinen@nansogroup.com

Eurokangas Oy on johtava kankaiden maahantuontiin ja vähittäismyyntiin erikoistunut suomalainen 76-vuotias perheyritys, jolla on 31 myymälää Suomessa, verkkokauppa sekä valtakunnallisesti toimiva yritysmyynti. Kansainvälisille markkinoille yritys tähtää verkkokaupan kautta. Eurokankaassa työskentelee noin 400 henkilöä ja yrityksen liikevaihto on yli 35 miljoonaa euroa vuodessa. www.eurokangas.fi

Vuonna 1921 perustettu Nanso on yksi Suomen tunnetuimmista muotibrändeistä. Nanson vaatemallistossa on sekä omaleimaisia kuoseja että yksivärisiä, ajattomia klassikoita, jotka ovat saaneet inspiraationsa suomalaisesta rennosta ja mutkattomasta elämäntavasta. Suunnittelutyön lähtökohta on, että Nanson kauniit tuotteet kestävät aikaa, sekä laadultaan että tyyliltään.

Eurokangas mukana Roosa Nauha -kampanjassa

Julkaistu 23.9.2021

Eurokangas mukana Roosa Nauha -kampanjassa

Olemme tänä vuonna mukana tukemassa Roosa Nauha -kampanjaa, jolla kerätään vuosittain varoja rintasyövän ja muiden syöpien tutkimukseen Suomessa. Keräyksellä on kaiken kaikkiaan kerätty varoja yhteensä jo yli 10,5 miljoonaa euroa. Roosa Nauha -kampanja koskettaa lähestulkoon kaikkia suomalaisia ja se onkin Taloustutkimuksen kuluttajatutkimuksen mukaan suomalaisten mieluisin keräys.

Olemme lahjoittaneet koko henkilöstöllemme Roosa Nauhat, jotka vilahtavat muun muassa myymälähenkilökuntamme yllä tämän syksyn aikana. Voit myös bongata kangastamme Roosa Nauhan mainosvideossa Mtv3-kanavalla, jonka on ohjannut Viivi Huuska. Lisäksi Eurokankaan tämän vuoden joululahjaraha käytetään Roosa Nauha -kampanjan tukemiseen.

Lauri Danska, Kaija Ward, Daniel Ward

Kuvassa: Lauri Danska, Kaija Ward ja Daniel Ward.

”Jos Applella oli Steve Jobs, niin Eurokankaalla oli Kaija Ward – ja nyt hänen poikansa Daniel”, lataa Lauri Danska, kertoessaan Eurokankaalle ohjaamastaan 75-vuotisjuhladokumentista

Eurokangas viettää 75-vuotisjuhlavuottaan. Sen kunniaksi Lauri Danska tiimeineen kuvasi lahtelaisen perheyrityksen historiasta dokumenttielokuvan. Kasvu pienestä torin laidan kangaskaupasta maan johtavaksi kankaiden asiantuntijaksi ja avaimet käteen –palveluyritykseksi on ollut vaiherikas. Dokumentissa omistajaperhe ja työntekijät paljastavat, miten yritys luovi läpi sotien jälkeisen pula-ajan, 90-luvun laman ja nyt koronan ja kuinka tämä onnistui kovan työn, ammattitaidon ja yhteen hiileen puhaltamisen kautta. Kuluttajien tarpeet ja yrittäjyyden ehdot ovat muuttuneet koko yrityksen olemassaolon ajan. Eurokangas on kuitenkin selättänyt haasteen toisensa jälkeen ja matkannut sulavasti muutoksen aallonharjalla. Koronaepidemian keskellä tämä valaa henkilöstöön vahvaa uskoa siitä, että tästäkin selvitään.  

Idea dokumentista sai alkunsa, kun ohjaaja Lauri Danska ja Eurokankaan kehitysjohtaja Päivi Grönqvist tutustuivat. Päivin reaktio, hänen kuullessaan Laurin tekevän dokumenttielokuvia oli: ”Ei voi olla totta?! Me ollaan jo pitkään puhuttu, että Eurokankaan historiasta pitäisi tehdä dokumentti, kun firman takana on niin mielettömät persoonat. Ja nimenomaan dokumentti, eikä mitään tylsää yritysvideota”. Ja siitä se kaikki lähti, Lauri Danska kertaa.

Haastatteluissa ei Laurin mukaan ollut tietoakaan ’patsastelusta’ tai ’egoilusta’. Haastateltavat puhuivat avoimesti niin voitoista kuin vastoinkäymisistäkin, kuten dokumenttia tehdessä pitääkin. Eurokankaan taholta ei tullut minkäänlaista sensuuria. Calle ja Kaija Ward kertovat dokumentissa avoimesti siitä, miten yrityksellä oli maksuvaikeuksia ja miten rankkaa oli, kun kumpikin heistä sairastuivat syöpään ja suunnitelmat laajentua ulkomaille piti pistää jäihin. ”Tunnelma oli aito, minkä takia tätä projektia olikin niin motivoivaa tehdä”, Lauri kertoo tyytyväisenä.

Kaikista haastattelemistaan henkilöistä Kaija oli se, joka jätti Lauriin lähtemättömän vaikutuksen. Hän oli niin energinen ja inspiroiva. Sellainen henkilö, joka on hyvällä tavalla vaativa ja maalaa selkeän kuvan yrityksen tulevaisuudesta, minkä eteen sitten tehdään yhdessä töitä. ”Ihmiset kaipaavat Kaijan kaltaista karismaattista henkilöä, joka liidaa firmaa. En yhtään ihmettele, miksi työntekijät ovat halunneet antaa niin paljon itsestään Kaijalle ja firmalle”, Lauri puuskahtaa.

Nyt Danielin kautta Eurokankaan organisaatiota on kehitetty niin, ettei se enää lepää vain muutaman ihmisen hartioilla. ”Danielin haastattelusta minulle on jäänyt elävästi mieleen se, kun hän sanoi, että ’Mä oon jopa ehkä kärjistäen kieltänyt meiltä strategiat, koska maailma on mennyt niin nopeasti muuttuvaksi’. Lausahdus ei olisi voinut olla enää ajankohtaisempi. Koronapandemiahan alkoi levitä Suomessa pian haastattelujen nauhoittamisen jälkeen”, Lauri toteaa.

Yrityksen tarinaa nauhoittaessa Laurille tuli sellainen tunne, että joka ajanjaksossa on ollut jokin asia, joka on muuttunut ja joka olisi voinut viedä pohjan pois Eurokankaan liiketoiminnalta. Mutta sitten he ovat joko tiedon, taidon tai onnen tai niiden yhdistelmän kautta onnistuneet tekemään ratkaisuita, joiden avulla tulevaisuus on turvattu. Se on taito, minkä jokainen yrittäjä haluaisi oppia. Monet isotkin firmat ovat lähteneet yhden ihmisen kautta liikkeelle. ”Jos Applella oli Steve Jobs niin Eurokankaalla oli Kaija Ward. Ja nyt hänen poikansa Daniel”, ohjaaja Lauri Danska lataa hymyillen, ja muistuttaa dokumentin olevan nyt katsottavissa Youtubessa.


Lisätietoja:

Heidi Keskikylä, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, +358 44 759 2929, heidi.keskikyla@eurokangas.fi
Daniel Ward, toimitusjohtaja, +358 40 547 2744, daniel.ward@eurokangas.fi

Kuvapankki median käyttöön

Eurokangas on Suomen johtava kankaiden maahantuontiin ja vähittäismyyntiin erikoistunut 75-vuotisjuhlavuottaan viettävä perheyritys, jolla on Suomessa 31 myymälää, verkkokauppa sekä valtakunnallinen yritysmyynti.  Eurokangas panostaa liiketoiminnan jatkuvaan kehittämiseen ja tähtää verkkokaupalla myös kansainvälisille markkinoille. Eurokankaassa työskentelee noin 400 henkilöä ja yrityksen liikevaihto on yli 35 miljoonaa euroa vuodessa.

 


 

Tilaa uutiskirjeemme!

Saat ideoita, inspiraatiota, etuja ja ohjeita suoraan sähköpostiisi. Uutiskirje on ilmainen ja voit perua tilauksen koska tahansa.

* Pakollinen tieto. Lue lisää Eurokankaan henkilötietojen käsittelystä tietosuojaselosteesta

 

 

 

Asiakkaidemme arvosteluita

Trustmary Reviews

Suomen laajin myymäläverkosto ja kangasvalikoima

Ammattitaitoinen henkilöstö

Verhokankaat ompelusta asennukseen helposti yhdellä ostokerralla

Turvallinen kotimainen verkkokauppa