Vaihto ja palautus

Vaihto ja palautus verkkokaupan tilauksille

Mittatilaustuotteilla ja palveluilla, eli metritavarana myytävillä kankailla sekä suunnittelu-, ompelu- ja asennustöillä, ei ole kuluttajasuojalain mukaista 14 päivän palautussoikeutta. Nämä tuotteet ja/tai palvelut ovat yksilöllisiä, juuri sinulle suunniteltuja, leikattuja ja/tai valmistettuja.

Sinulla on 14 päivän vaihto- ja palautussoikeus valmistuotteisiin ja kiloittain myytäviin palakankaisiin alkaen tilauksen viimeisen toimituksen vastaanottamisesta. Tuotteiden vaihto ja palauttaminen ei maksa sinulle mitään. Mikäli tilaamasi tuotteet eivät miellytä sinua, voit palauttaa joko osan lähetyksestä tai koko lähetyksen. Huomioithan, että palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäisessä, virheettömässä pakkauksessa. Sinulla on myös oikeus vaihtaa tuote toiseen tuotteeseen.

Täytä lomake ja pakkaa tuotteet

Pakkaa palautettavat tuotteet ja täytetty asiakaspalautuslomake kuljetuksenkestävään pakettiin.

Palautuslomake

Jos et pysty tulostamaan lomaketta, niin kirjoita seuraavat tiedot paperille: tilausnumero, etunimi, sukunimi, osoite, puhelin, sähköposti, tilinumero (IBAN-muodossa), palautettavat tuotteet (tuotteen koodi, nimi ja kappalemäärä), palautuksen syy (vapaaehtoinen).

Toimita paketti meille

Helpoiten palautat tuotteet sitä kautta mistä noudit lähetyksesi. Esimerkiksi vie paketti Postiin tai pakettiautomaattiin. Jos tuote on toimitettu sinulle kotiinkuljetuksena, niin ota yhteys asiakaspalveluumme ja tilaamme sinulle Postin noudon.

Postin pakettiautomaatti

1. Valitse automaatista "palautus"
2. Syötä sama koodi, jota käytit pakettia noudettaessa
3. Paina "OK" jolloin lokero avautuu

Posti

Vie paketti postiin ja kerro, että kyseessä on asiakaspalautus Eurokankaalle. Posti ottaa paketin kuljetettavakseen ja laskuttaa siitä Eurokangasta, eli sinun ei tarvitse maksaa postimaksuja palautuksista. Postilla on tarvittavat osoitetiedot, mutta ota varmuuden vuoksi mukaan sopimusnumeromme ja palautusosoitteemme:

Sopimusnumero 648025

Eurokangas Oy
ASIAKASPALAUTUS
Tiilentie 2
16320 Pennala


Kotiinkuljetuksen nouto

Jos tilauksesi toimitettiin kotiinkuljetuksena, ole yhteydessä asiakaspalveluumme. Me tilaamme palautukselle Postin noudon. Ilmoita meille samalla puhelinnumerosi muiden tietojen lisäksi, niin Posti on sinuun yhteydessä ja voitte sopia sopivan noutoajankohdan.

Myymälä

Toistaiseksi emme pysty ottamaan verkkokaupan palautuksia vastaan myymälöissämme.

Tee uusi tilaus odottaessasi

Palautukset asiakkaalta meille päin liikkuvat usein hitaasti ja joskus asiakaspalautukseen päästään reagoimaan vasta kahden viikon päästä siitä, kun palautus on tehty. Mikäli haluat vaihtaa tuotteen toiseen, tee uusi tilaus ja käytä asiakaspalvelustamme saatavaa vaihtotuotteen ilmaisen toimituksen -alennuskoodia. Koodin saat asiakaspalvelustamme.

Palautettavien ostosten rahat palautetaan sinulle heti kun olemme todentaneet palautettavien tuotteiden kunnon.

Kun palautuksesi on vastaanotettu

Kun olemme käsitelleet palautuksesi, saat vahvistusviestin sähköpostilla. Viestissä kerromme onko palautuksesi hyväksytty vai hylätty. Pyrimme hyvittämään maksusuorituksesi 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme saaneet ilmoituksen palautuksesta tai palautus on saapunut varastoomme/myymäläämme. Jos palautat kaikki tuotteet, palautamme myös postikulut.

Huomioithan, että olet itse vastuussa tavarastasi palauttaessasi/vaihtaessasi sitä. Valmistuotteen tulee olla käyttämätön ja se tulee palauttaa ehjässä alkuperäispakkauksessa. Kaikki valmistuotteen mukana tulleet tuotteeseen liittyvät laput ja ohjeet tulee olla mukana. Valmistuote tulee olla kaikilta osin uutta vastaavassa kunnossa.

Mittatilaustuotteilla ei ole vaihto- ja palautusoikeutta

Mittatilaustuotteilla ja palveluilla, eli metritavarana myytävillä kankailla, suunnittelu-, ompelu- ja asennustöillä, ei ole kuluttajasuojalain mukaista 14 päivän palautussoikeutta. Nämä tuotteet ja/tai palvelut ovat yksilöllisiä juuri sinulle suunniteltuja, leikattuja ja/tai valmistettuja ja siksi tuotteen jälleenmyynti ei ole mahdollista.

Paketin noutamatta jättäminen ei tarkoita palauttamista

Huomioithan, että paketin noutamatta jättäminen Postista ei ole asiakaspalautus. Paketti katsotaan noudetuksi, kun se sisältää palautuslomakkeen. Jos aiot jättää paketin noutamatta, niin ilmoitathan siitä etukäteen asiakaspalveluumme. Ilmoittamatta jättämisestä voimme veloittaa 9,90 euron arvosta toimitus- ja käsittelykuluja.

Viallinen tuote

Älä palauta virheellistä tuotetta käyttäen palautuslomaketta! Mikäli sinulla on viallinen tuote, jonka haluaisit reklamoida, ota aina ensiksi yhteyttä asiakaspalveluumme tarkempia ohjeita varten. Otsikoi sähköpostisi "Reklamaatio + tilausnumerosi (esim. Reklamaatio 123456789) ja kuvaile mahdollisimman tarkasti mikä tuotteessasi on vialla. Mikäli sinulla on mahdollisuus liittää kuvia viallisesta tuotteesta, tämä nopeuttaa käsittelyä. Tarvittaessa asiakaspalvelumme pyytää sinulta lisätietoja.

Mikäli tilauksesi on vahingoittunut tai se sisältää vääriä tuotteita

Pyydämme sinua ottamaan yhteyttä välittömästi asiakaspalveluumme jos tilauksesi on vahingoittunut. Liitä mukaan kuvia, mikäli mahdollista. Jos olet saanut väärän tuotteen, pyydämme sinua lähettämään tiedot (tuotenumero ja nimi) saamastasi tuotteesta sekä siitä tuotteesta, jonka olet alunperin tilannut. Posti vaatii, että kuljetusreklamaatiot reklamoidaan myös heille seitsemän päivän kuluessa paketin vastaanottamisesta.

Vaihto ja palautus myymälän ostoksille

Avokauppa

Voit ostaa avokaupalla malliverhot, mallistohenkarit ja matot. Jos haluat tuotteita sovitukseen, sinun tulee ostaa ne avokaupalla. Pääkaupunkiseudulla verhomallit ja mallistohenkarit annetaan lainaan ainoastaan veloitusta vastaan, eli avokaupalla.

Vaihto-oikeus

Virheettömillä tuotteilla ei ole vaihto-oikeutta. Myyty kangas on aina leikattu tai tilattu asiakkaan henkilökohtaisen tarpeen mukaisesti ja näin ollen kyseisen kankaan jälleenmyynti ei ole mahdollista.

Valmistuotteilla, pientarvikkeilla ja palakankailla on vaihto-oikeus myymälävalikoimaan kuuluvaan toiseen tuotteeseen. Vaihdettavan tuotteen tulee käyttämätön, ja se tulee palauttaa ehjässä alkuperäispakkauksessa. Kaikki tuotteen mukana tulleet laput ja ohjeet tulee olla mukana. Valmistuote tulee olla kaikilta osin uutta vastaavassa kunnossa. Toisesta Eurokangas-myymälästä ostettu tuote voidaan vaihtaa toisessa myymälässä vain jos vaihdettava tuote kuuluu kyseisen myymälän valikoimaan. Jos tuote ei kuulu toisen myymälän valikoimaan, niin se tulee vaihtaa siinä myymälässä, josta tuote on alunperin ostettu.
Vaihdettavan tuotteen tulee olla aina vähintään samanarvoinen kuin alkuperäinen tuote. Voit vaihtaa tuotteen useampaan tuotteeseen niin, että summa vastaa vaihdettavan tuotteen arvoa. Erotusta ei koskaan makseta rahana. Vaihto-oikeus on valmistuotteesta riippuen 7-30 päivää.

Palakankaiden vaihto-oikeus

Palakankaita ei voi saada sovitukseen eikä niitä voi ostaa avokaupalla. Palakankailla on vaihto-oikeus. Tällöin asiakkaalla on oltava kuitti tallessa, jotta voimme tarkastaa, että palautettava määrä vastaa myytyä. Palan on oltava saman kokoinen kuin myyty pala. Palaa ei voi vaihtaa osittain. 

Tuotteiden sovitus

Pääkaupunkiseudulla verhomallit ja mallistohenkarit annetaan sovitukseen ainoastaan veloitusta vastaan, eli avokaupalla. Muilla paikkakunnilla malliverhot ja näytehenkarit voidaan antaa sovitukseen veloituksetta. Malliverhojen sovitusaika on kolme päivää. Mallistohenkarin sovitusaika on yksi päivä, jos henkari on myymälän myyntikappale.