Vaihto ja palautus

Vaihto ja palautus verkkokaupan tilauksille

Mittatilaustuotteilla ja metritavarana myytävillä kankailla sekä suunnittelu-, ompelu- ja asennustöillä ei ole kuluttajasuojalain mukaista 14 päivän palautussoikeutta. Nämä tuotteet ja palvelut ovat yksilöllisiä, juuri sinulle suunniteltuja, leikattuja tai valmistettuja.

Sinulla on 14 päivän vaihto- ja palautussoikeus valmistuotteisiin sekä kiloittain myytäviin palakankaisiin. Voit palauttaa joko osan lähetyksestä tai koko lähetyksen. Tuoteet palautetaan Postin kautta ja palauttaminen on maksutonta. Huomioithan, että palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäisessä, virheettömässä pakkauksessa. 

Täytä lomake ja pakkaa tuotteet

Pakkaa palautettavat tuotteet ja täytetty asiakaspalautuslomake kuljetuksenkestävään pakettiin.

Palautuslomake

Jos et pysty tulostamaan oheista lomaketta, voit kirjoita seuraavat tiedot paperille: tilausnumero, etunimi, sukunimi, osoite, puhelin, sähköposti ja tilinumero IBAN-muodossa, sekä palautettavat tuotteet ja palautuksen syy.

Toimita paketti meille

Helpoiten palautat tuotteet sitä kautta, mistä noudit lähetyksesi. 

Postin pakettiautomaatti

1. Valitse automaatista "palautus"
2. Syötä sama koodi, jota käytit pakettia noudettaessa
3. Paina "OK" jolloin lokero avautuu

Posti

Vie paketti postiin ja kerro, että kyseessä on asiakaspalautus Eurokankaalle. Tarvitset palutukseen sopimustunnuksemme, joka on 648025. Posti ottaa paketin kuljetettavakseen ja laskuttaa siitä Eurokangasta. 

Sopimusnumero 648025

Eurokangas Oy
ASIAKASPALAUTUS
Tiilentie 2
16320 Pennala

Myymälä

Toistaiseksi emme pysty ottamaan verkkokaupan palautuksia vastaan myymälöissämme.

Kun palautuksesi on vastaanotettu

Kun olemme vastaanottaneet palautuksen, käsittelemme sen ja hyvitämme rahat sille maksutavalle, millä tilaus on tehty. Pyrimme hyvittämään maksusuorituksesi 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme saaneet ilmoituksen palautuksesta tai palautus on saapunut varastoomme. Jos palautat kaikki tuotteet, palautamme myös postikulut.

Huomioithan, että olet itse vastuussa tavarastasi palauttaessasi sitä. Vaihdettavan tuotteen tulee käyttämätön ja se on palautettava ehjässä alkuperäispakkauksessa kaikkien sen mukana tulleiden lappujen sekä ohjeiden kanssa. Palautuvan tuotteen on oltava kaikilta osin uutta vastaavassa kunnossa.

Mittatilaustuotteilla ei ole vaihto- ja palautusoikeutta

Mittatilaustuotteilla ja palveluilla, eli metritavarana myytävillä kankailla, suunnittelu-, ompelu- ja asennustöillä, ei ole kuluttajasuojalain mukaista 14 päivän palautussoikeutta. Nämä tuotteet ja palvelut ovat yksilöllisiä juuri sinulle suunniteltuja, leikattuja tai valmistettuja ja siksi tuotteen jälleenmyynti ei ole mahdollista.

Paketin noutamatta jättäminen ei tarkoita palauttamista

Huomioithan, että paketin noutamatta jättäminen Postista ei ole asiakaspalautus. Paketti katsotaan noudetuksi, kun se sisältää palautuslomakkeen. Emme hyvitä noutamatta jääneitä mittatilaustuotteita.

Viallinen tuote

Älä palauta virheellistä tuotetta käyttäen palautuslomaketta! Mikäli sinulla on viallinen tuote, jonka haluaisit reklamoida, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme tarkempia ohjeita varten. Otsikoi sähköpostisi "Reklamaatio + tilausnumerosi ja kuvaile mahdollisimman tarkasti, mikä tuotteessasi on vialla. Mikäli sinulla on mahdollisuus liittää kuvia viallisesta tuotteesta, tämä nopeuttaa käsittelyä. Tarvittaessa asiakaspalvelumme pyytää sinulta lisätietoja.

Mikäli tilauksesi on vahingoittunut tai se sisältää vääriä tuotteita

Pyydämme sinua ottamaan yhteyttä välittömästi asiakaspalveluumme jos tilauksesi on vahingoittunut. Liitä mukaan kuvia, mikäli mahdollista. Jos olet saanut väärän tuotteen, pyydämme sinua lähettämään tiedot saamastasi tuotteesta, sekä siitä tuotteesta, jonka olet alunperin tilannut. Posti vaatii, että kuljetusreklamaatiot reklamoidaan myös heille seitsemän päivän kuluessa paketin vastaanottamisesta.

Vaihto ja palautus myymälän ostoksille

Avokauppa ja tuotteiden sovitus

Voit ostaa avokaupalla malliverhot, mallistohenkarit ja matot jos haluat ne sovitukseen. Malliverhojen sovitusaika on kolme päivää ja mallistohenkarin yksi päivä, ellei toisin sovita.

Vaihto-oikeus

Virheettömillä tuotteilla ei ole vaihto-oikeutta. Myyty kangas on aina leikattu tai tilattu asiakkaan henkilökohtaisen tarpeen mukaisesti ja näin ollen kyseisen kankaan jälleenmyynti ei ole mahdollista.

Valmistuotteilla ja pientarvikkeilla on vaihto-oikeus myymälävalikoimaan kuuluvaan toiseen tuotteeseen. Vaihdettavan tuotteen tulee käyttämätön ja se on palautettava ehjässä alkuperäispakkauksessa kaikkien sen mukana tulleiden lappujen sekä ohjeiden kanssa. Palautuvan tuotteen on oltava kaikilta osin uutta vastaavassa kunnossa. Toisesta Eurokangas-myymälästä ostettu tuote voidaan vaihtaa toisessa myymälässä vain, jos vaihdettava tuote kuuluu kyseisen myymälän valikoimaan. Jos tuote ei kuulu toisen myymälän valikoimaan, niin se on vaihdettava siinä myymälässä, josta tuote on alunperin ostettu. Vaihdettavan tuotteen on oltava aina vähintään samanarvoinen kuin alkuperäinen tuote. Tuote voidaan vaihtaa useampaan tuotteeseen siten, että summa vastaa vaihdettavan tuotteen arvoa. Erotusta ei koskaan makseta rahana. Vaihto-oikeus on 14 päivää.

 Riitatilanne

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).