Verkkokaupan yleiset sopimusehdot

Yleistä

Seuraavia ehtoja sovelletaan kaikkiin tilauksiin, jotka asiakas (jäljempänä “sinä" tai "Asiakas”) tekee Eurokangas Oy:n (Y-tunnus 0364411-9), (jäljempänä “Eurokangas”) verkkopalvelussa.

Käyttämällä Eurokankaan verkkopalvelua tekemällä tilauksen hyväksyt tässä esitetyt ehdot (jäljempänä “Ehdot”). Varmista ennen tilauksen tekemistä että olet lukenut ja ymmärtänyt nämä ehdot.

Asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen luonnollinen ja täysivaltainen henkilö. Myös oikeushenkilö eli yritys voi olla Asiakas, mutta tällöin Asiakkaalla ei ole kuluttaja-asiakkaille tarkoitettuja oikeuksia, kuten sopimuksen peruuttamisoikeus näiden ehtojen Palauttaminen ja vaihto -kohdan mukaisesti.

Hinnat ja toimituskulut

Tuotteiden ja palveluiden hinnat sisältävät yleisesti arvonlisäveron ellei toisin mainita, mutta eivät toimituskuluja. Eurokangas pidättää oikeuden hinnoitteluun liittyviin painovirheisiin ja teknisiin ongelmiin ja sitä kautta selvästi virheellisten tilauksien peruuttamiseen.

Kunkin toimitustavan kulut on ilmoitettu selkeästi maksuvaiheessa. Voimassa olevat toimituskulut on nähtävillä kohdassa: eurokangas.fi/asiakaspalvelu/toimitustavat. Jos tilaus joudutaan jakamaan useammaksi toimitukseksi, jälkitoimituksista ei peritä erillisiä toimituskuluja.

Hinnat voivat vaihdella myymälöissä ja verkkokaupassa.

Maksutavat

Maksutapoina on tarjolla debit- ja credit-maksukortit, verkkopankit, yleisimmät luottokortit. Ajankohtainen listaus maksutavoista löytyy kohdasta: eurokangas.fi/asiakaspalvelu/maksutavat.

Jos tilaukseesi on tarvetta tehdä hyvitys (esim. reklamaatio, palautus, peruutus) niin pyrimme aina ensisijaisesti hyvittämään palautettavan summa käytetylle maksutavalle. Jos tämä ei ole teknisesti mahdollista niin olemme sinuun yhteydessä.

Tilaaminen ja sopimuksen solmiminen

Tekemällä tilauksen Eurokankaan verkkopalvelussa hyväksyt näiden ehtojen mukaisen sopimuksen. Tilauksen tehtyäsi saat välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen. Jos emme jostain syystä pysty toteuttamaan tilaustasi, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian.

Kunkin tuotteen ominaisuudet, hinta ja saatavuus ilmoitetaan tuotesivulla. Toimitustavat ja toimituskulut ilmoitetaan ostoskorissa ja tilausvaiheessa kun toimitusosoite on tiedossa.

Tilauksen voi tehdä joko rekisteröidyttyään palvelussa tai ilman rekisteröitymistä. Tehty tilaus sitoo Asiakasta hänen hyväksyttyään tilauksen ja Asiakas on velvollinen maksamaan tilauksen.

Ilmoitamme Palvelussa arvioidut toimitusajat. Jos tuotteen tai palvelun kohdalla ilmenee toimitusvaikeuksia, olemme yhteydessä Asiakkaaseen.

Toimitus

Noudatamme äärimmäistä huolellisuutta tilausten käsittelyssä ja pakkaamisessa. Pyrimme toimittamaan tilauksen ilmoittamaasi osoitteeseen tai vastaanottopisteeseen (esim. Postin toimipiste, SmartPost, koti, työpaikka). Olemme sinuun yhteydessä jos toimitus ei jostain syystä olisi mahdollista ilmoittamaasi osoitteeseen ja sovimme vaihtoehtoisesti toimitustavasta.

Pyrimme käsittelemään tilaukset ja jättämään ne Postin kuljetettavaksi tilausta seuraava arkipäivänä. Toimitus on Asiakkaalla Suomessa yleensä viimeistään 3-5 vuorokaudessa tilauksesta jos tuotteita on saatavilla Eurokankaan varastolla. Tilaus voi viivästyä odottamattomista syistä.

Saat toimitusvahvistuksen sähköpostiisi. Lisäksi jos olet jättänyt matkapuhelinnumerosi, Posti lähettää sinulle tekstiviestillä vahvistuksen kun tilaus on noudettavissa Postin toimipaikasta tai pakettiautomaatista. Jos olet tilannut kotiinkuljetuksen, Posti on sinuun yhteydessä puhelimitse ennen toimitusta ja sopii toimitusajankohdan.

Tilatessasi kangasta toimitamme sen yhtenä kappaleena. Poikkeustapauksissa asiakaspalvelu on sinuun yhteydessä. Pimennyskankaat, vahakankaat, kernit ja keinonahat toimitetaan pahvihylsyyn rullattuna, jolloin kangas säilyy vahingoittumana perille asti. Posti käsittelee rullapaketit omina paketteina eikä toimita niitä koonsa vuoksi Pakettiautomaattiin. Lähetykset ovat silloin noudettavissa lähimmästä Postin toimipisteesta tai tilattavissa suoraan haluttuun toimitusosoitteeseen.

Ole yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostilla asiakaspalvelu@eurokangas.fi, jos et saa toimitusta arvioidussa ajassa.

RePack

Voit valita tilauksesti toimitettavaksi uudelleenkäytettävässä RePack-pakkauksessa (3,50e/kpl). RePackilla tilauksesi toimitetaan kestävässä pakkauksessa, jonka voit palauttaa vaivattomasti Postin kirjepostin kautta takaisin kiertoon uudelleen käytettäväksi. Kun palauttamasi pakkaus on vastaanotettu, saat sähköpostiisi 10% alennuskoodin Eurokankaan verkkoakauppaan. Etukoodin voi käyttää Eurokankaan verkkokaupan lisäksi myös mihin tahansa Repackin kanssa yhteistyössä toimivaan kauppaan. Tilauksen yhteydessä sähköposti on pakollinen tieto ja se luovutetaan RePackille alennuskoodin toimittamista ja mahdollisia tyytyväisyyskyselyjä varten. Yhteystietojasi ei luovuteta eteenpäin eikä käytetä markkinointiin. Lue aiheesta lisää: http://www.originalrepack.com/

 

Tilauksen peruuttaminen, palauttaminen ja vaihto

Huomioithan että mittatilaustuotteille ja palveluille eli metritavarana myytäville kankailla, suunnittelu-, ompelu- ja asennustöillä ei ole kuluttajasuojalain mukaista 14 päivän palautussoikeutta. Nämä tuotteet ja/tai palvelut ovat yksilöllisiä juuri sinulle suunniteltuja, leikattuja ja/tai valmistettuja.

Verkkokaupassa ostetuille käyttämättömille valmistuotteille on kuluttajasuojalain 6. pykälän mukaan 14 vuorokauden palautusoikeus. Lain tarkoituksena on antaa Asiakkaalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön. Tämä tarkoittaa sitä että tuote palautetaan siinä kunnossa kun se oli vastaanotettaessa. Tuote ei saa olla vahingoittunut, likaantunut, pesty, muutettu tai kulunut (muutoin kuin sovituksesta) ja kaikkien etikettien ja merkkien pitää olla koskemattomia.

Tarkemmat ohjeet palauttamiseen löydät kohdasta: eurokangas.fi/asiakaspalvelu/vaihto-ja-palautus.

Palautus Postin kautta

Täytä palautuslomake ja palauta tuotteet. Vaihtoehtoisesti voit olla aina yhteydessä asiakaspalveluumme, josta saat lisäohjeita, asiakaspalvelu@eurokangas.fi. Tarkemmat ohjeet palauttamiseen löydät kohdasta: eurokangas.fi/asiakaspalvelu/vaihto-ja-palautus.

Tuotteiden tarkastaminen, reklamaatiot ja virhevastuu

Asiakkaan tulee viipymättä tarkistaa että toimitetut tuotteet ovat ehjiä ja muutoin virheettömiä. Lisäksi Asiakkaan tulee aina varmistaa viipymättä että toimitus sisältää kaikki tilatut tuotteet ja palvelut.

Jos asiakas havaitsee tuotteessa tai toimituksessa virheen, tulee hänen ilmoittaa virheestä viipymättä ja viimeistään 14 vuorokauden kuluessa Eurokankaan asiakaspalveluun, asiakaspalvelu@eurokangas.fi.

Eurokangas on ensisijaisesti velvollinen korjaamaan havaittu virhe. Eurokangas vastaa tuotteen virheestä voimassaolevan Suomen kuluttajasuojalainsäädännön puitteissa.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Värit

Pyrimme kaikin kohtuullisin keinoin esittämään tuotteidemme ominaisuudet tarkasti, koostumus ja värit mukaan lukien. Näkemäsi väri riippuu käyttämäsi laitteen näytöstä, emmekä voi taata että laitteesi näyttää kyseiset värit tarkasti.